V prosinci 2024 by se mělo otevřít 32 nových kilometrů mezi Příbramí a Pískem, termín ale ještě nebyl upřesněn.
„Nejpozději dne 21. prosince 2024 bude zprovozněno 28 kilometrů dálnice D3 od mimoúrovňové křižovatky Úsilné až po Kaplici nádraží, včetně tunelu Pohůrka. Práce již probíhají i na zbytku jihočeské D3 až po hranici s Rakouskem s dokončením v roce 2027,“ uvedl Mátl.
Otvíračka nezvykle dlouhého úseku je důsledkem zpoždění, které nabrala stavba dálničního obchvatu Českých Budějovic. Ten se skládá ze dvou částí: Úsilné – Hodějovice (7,2 km) a Hodějovice – Třebonín (12,5 km).
Základní kameny poklepal na jaře 2019 tehdejší ministr dopravy Dan Ťok s tím, že hotovo bude v září 2022. Stavba obchvatu ale nabrala více než dvouleté zpoždění, a to především kvůli nutnosti přeprojektovat kilometrový tunel Pohůrka na prvním úseku. Stavbu podle ŘSD zdržela například i likvidace černé skládky, covid nebo nedostatek materiálu po napadení Ukrajiny Ruskem.
Zpoždění na obchvatu krajského města vedlo k tomu, že současně bude dokončen i navazující úsek Třebonín – Kaplice nádraží (8,5 km). Jeho stavba začala v únoru 2022.
Celý článek redakce ZDOPRAVY.cz najdete zde
Fotografie těchto staveb najdete v aktualizovaných galeriích:
https://www.dalniced3.cz/galerie/usilne-hodejovice-0310-i
https://www.dalniced3.cz/galerie/hodejovice-trebonin-0310-ii
https://www.dalniced3.cz/galerie/trebonin-kaplice-nadrazi-0311