Nebývalá pozornost Rakouska k dostavbě dálnice D3
- slovy občanů "Kdo by si to byl v 80. a 90. letech pomyslel, že Češi vytvoří efektivní spojení ke státní hranicí rychleji než Rakousko?"
Je zřejmé, že intenzivní příprava a výstavba jihočeské dálnice D3 ke státní hranici má v Rakousku rozsáhlou pozornost a velmi kladné hodnocení, a to nejen od politiků (zástupců Horního Rakouska, kteří sledují propojení D3 s rakouskou S10), ale též u redaktorů a veřejnosti.
Je zřejmé, že intenzivní příprava a výstavba jihočeské dálnice D3 ke státní hranici má v Rakousku rozsáhlou pozornost a velmi kladné hodnocení, a to nejen od politiků (zástupců Horního Rakouska, kteří sledují propojení D3 s rakouskou S10), ale též u redaktorů a veřejnosti.
Radní pro dopravu hornorakouské vlády Mag. Günther Steinkellner: S rychlým dobudováním vysokoúrovňové české dálniční sítě roste nejen česká infrastruktura, ale také vznikají nové trasy pro evropský obchod a tranzitní dopravu. Vzhledem k dalšímu uzavírání proluk se naopak doprava přesune na S10 a zatíží Linz. Steinkellner zmiňuje, že Rakušané mohou Čechům závidět nejenom dostavbu D3 ke státním hranicím, ale i plány železniční tratě.
Proč se v Horním Rakousku spojuje dálnice D3-S10 a železnice?
Některé projekty ASFiNAG (obdoba ŘSD) byly v nedávné době pozastaveny, dokončení S10 k D3 sice nakonec dostalo souhlas (také díky rozestavěnosti D3 a podpoře starostů a hornorakouských politiků), ovšem souhlas byl podmíněn tím, že "BMK spolu s ÖBB zahájí prověřování rozšíření Summerauerbahn na Hochleistungsstrecke" (kapacitní/rychlostní železnici).
Ing. Lukáš Mašín, PRAGOPROJEKT: Nikdy nebyla v Horním Rakousku tak pozitivní celková nálada jak k dokončení rychlostní silnice S10 (poslední úsek má být stavěn 2027-2031), tak k modernizaci/nové kapacitní železnici do ČR. To osobně považuji za nesmírný přínos dopravy a dopravního stavitelství pro dlouhodobé, dobré a stabilizované česko-rakouské vztahy.