l   Praha - Tábor - České Budějovice - Rakousko

Novinky

Dálnice D3

Kraj připravuje doprovodné stavby k budoucí D3

11. 5. 2017
Středočeský kraj chce urychlit výstavbu dálnice D3 z Prahy na jih Čech. K chybějícímu středočeskému úseku připravuje projekty silničních přivaděčů. Jde například o Vesteckou spojku a obchvaty měst jako Jesenice nebo Jílové u Prahy. Ze Státního fondu dopravní infrastruktury má být na doprovodné stavby vynaloženo 3,1 miliardy Kč, řekla na konci dubna hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová.
 
„I když podle ministerstva se začne stavět až po roce 2026, my děláme všechny kroky pro to, abychom byli připraveni a stavba se urychlila,“ uvedla hejtmanka. Připomněla, že kraj má schválenou první aktualizaci zásad územního rozvoje, podle nichž mohou obce zanášet vytyčenou trasu dálnice do územních plánů.

Vedle toho se chystají projekty pro silniční přivaděče. Kraj informoval premiéra Bohuslava Sobotku, že vybral stavby, které mohou být vybudovány v předstihu ještě před samotnou výstavbou D3. Investorsky by měl zajistit obchvat Jesenice, severní obchvat Jílového, okružní křižovatku Mariánovice, druhou etapu Vestecké spojky, mimoúrovňovou křižovatku D1 – exit 4, přeložku k sjezdu z D3 u Hostěradic, okružní křižovatku Týnec nad Sázavou a obchvat Netvořic. Ředitelství silnic a dálnic připraví obchvat Olbramovic a Křešic, křižovatku U Topolu a okružní křižovatku Červené Vršky v Benešově.


Hejtmanka také odmítla tvrzení sdružení Alternativa středočeské D3, že do přípravy dálnice zasahují lobbisté a spekulanti. „Tohle je zaříkadlo, které používají tato uskupení poměrně často,“ namítla. Považuje za pochopitelné, že některé obce se výstavbě brání, protože dálnice povede v jejich blízkosti. „Jejich obavy chápu, nicméně ta stavba je pro celý region natolik důležitá, že je potřeba se na to podívat z komplexního hlediska,“ uvedla. Připomněla, že kvůli chybějící dálnici je enormně přetížená silnice I/3 z Prahy na Tábor.

Na území středních Čech je stavba D3 rozdělena do pěti staveb o celkové délce 58,4 kilometru, z toho 6,9 kilometru povede celkem sedmi tunely. Náklady se odhadují na 37,9 miliardy Kč bez DPH.

Zdroj: www.dnoviny.cz
Obsah těchto webových stránek je tvořen informacemi poskytnutými Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, projekčními, konzultačními a stavebními firmami, portálem ZDOPRAVY.CZ, dalších autorů, včetně vlastní činnosti správců těchto stránek. Práva majitelů autorských práv jsou vyhrazena. Veškerý obsah v podobě fotografií, animací, vizualizací, filmových materiálů a textů, uveřejněný na této webové prezentaci, je povolen pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití informací a fotografií k jakékoliv veřejné produkci, k výrobě kopií, půjčování, publikování, prodeji apod. Porušování autorského práva je trestným činem.

Pokud má jakákoliv právnická nebo fyzická osoba zájem o použití těchto podkladů, je povinna oficiálně zažádat o souhlas majitele autorských práv, tj. převážně práv ŘSD ČR, redakce Zdopravy.cz, projekčních a konzultačních firem uvedených u zdrojů fotografií, rakouských médií a ASFINAG, doc. Petra Dolejše a dalších autorů obsahu. U všech textů, fotografií a videí jsou autoři uvedeni a jejich práva jste povinni respektovat.

Tato webová prezentace je vytvořena a provozována společností PRAGOPROJEKT, a.s.
© 2016 Ředitelství silnic a dálnic ČR a Pragoprojekt, a.s.