Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo důležitý krok v přípravě středočeské části dálnice D3. Po více než rok trvajícím výběrovém řízení uzavřelo smlouvu na podrobný geotechnický průzkum v místě budoucího tunelu Kamenná Vrata.
Zakázku získalo sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, Pragoprojekt a GeoTec-GS, které šlo do soutěže s cenou 416,6 milionu korun. Na síti X to oznámil šéf ŘSD Radek Mátl. Předpokládaná cena při vypisování tendru loni v září byla 408 milionů.
Podle informací na profilu zadavatele přišly do soutěže čtyři nabídky, z nichž nejnižší od sdružení Porr a Safety Pro činila 382 milionů. ŘSD zkoumalo nabídky od letošního února a nejnižší nevybralo. Vedle ceny se hodnotila i kvalifikace a zkušenosti odborného týmu.
„Zvítězila nejvýhodnější nabídka z hlediska multikriteriálního hodnocení, bylo to o dva procentní body.
Zakázku provázely problémy – byl dán podnět na ÚOHS proti zadávací dokumentaci, proběhlo několikakolové dotazování v rámci výběru zhotovitele, byly podány námitky proti výběru zhotovitele a podobně. Vše je nyní vyřešeno,“ sdělil Mátl deníku Zdoravy.cz.
Ražený tunel Kamenná Vrata o délce 1690 metrů leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3. Součástí zakázky na průzkum je především ražba průzkumné štoly o délce 1617 metrů. „Ražba štoly bude trvat 29 měsíců,“ doplnil Mátl.
Cílem průzkumu je shromáždit údaje o geologických a hydrogeologických poměrech zkoumaného území, vlastnostech dotčených zemin a hornin, které budou tvořit podloží budoucí stavby. Půjde rovněž o pátrání po starých důlních dílech a rizicích s nimi spojených. Výsledky poslouží pro zpracování dokumentace pro stavební povolení, práce na nich už ŘSD zadalo.
ŘSD už letos v létě zadalo zakázku na stejný průzkum k tunelu Luka (1843 metrů), který bude součástí dálničního úseku Jílové – Hostěradice. Zde bude průzkumná štola měřit 1,5 kilometru. Jako vítěze tendru vybralo ŘSD sdružení firem Porr, Porr Bau a Safety Pro, které přišlo s cenou 360,5 milionu korun. To je zhruba o osm milionů korun více než cena předpokládaná.
Středočeská část D3 bude měřit 59 kilometrů. Začínat bude křižovatkou s Pražským okruhem u Jesenice, odkud bude trasa pokračovat na jih kolem Jílového, Hostěradic, Václavic, Voračic a Nové Hospody. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka. Stavět by se mělo v letech 2027 až 2031.
Celý článek redakce ZDOPRAVY.cz najdete zde
Tisková zpráva ŘSD zde