l   Praha - Tábor - České Budějovice - Rakousko

Novinky

Dálnice D3

Další velká zakázka na středočeské D3. Silničáři vybrali průzkumníky k tunelu Kamenná Vrata

11. 11. 2024

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo důležitý krok v přípravě středočeské části dálnice D3. Po více než rok trvajícím výběrovém řízení uzavřelo smlouvu na podrobný geotechnický průzkum v místě budoucího tunelu Kamenná Vrata.

Zakázku získalo sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, Pragoprojekt a GeoTec-GS, které šlo do soutěže s cenou 416,6 milionu korun. Na síti X to oznámil šéf ŘSD Radek Mátl. Předpokládaná cena při vypisování tendru loni v září byla 408 milionů.

Podle informací na profilu zadavatele přišly do soutěže čtyři nabídky, z nichž nejnižší od sdružení Porr a Safety Pro činila 382 milionů. ŘSD zkoumalo nabídky od letošního února a nejnižší nevybralo. Vedle ceny se hodnotila i kvalifikace a zkušenosti odborného týmu.

„Zvítězila nejvýhodnější nabídka z hlediska multikriteriálního hodnocení, bylo to o dva procentní body.
Zakázku provázely problémy – byl dán podnět na ÚOHS proti zadávací dokumentaci, proběhlo několikakolové dotazování v rámci výběru zhotovitele, byly podány námitky proti výběru zhotovitele a podobně. Vše je nyní vyřešeno,“ sdělil Mátl deníku Zdoravy.cz.

Ražený tunel Kamenná Vrata o délce 1690 metrů leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3. Součástí zakázky na průzkum je především ražba průzkumné štoly o délce 1617 metrů. „Ražba štoly bude trvat 29 měsíců,“ doplnil Mátl.

Cílem průzkumu je shromáždit údaje o geologických a hydrogeologických poměrech zkoumaného území, vlastnostech dotčených zemin a hornin, které budou tvořit podloží budoucí stavby. Půjde rovněž o pátrání po starých důlních dílech a rizicích s nimi spojených. Výsledky poslouží pro zpracování dokumentace pro stavební povolení, práce na nich už ŘSD zadalo.

ŘSD už letos v létě zadalo zakázku na stejný průzkum k tunelu Luka (1843 metrů), který bude součástí dálničního úseku Jílové – Hostěradice. Zde bude průzkumná štola měřit 1,5 kilometru. Jako vítěze tendru vybralo ŘSD sdružení firem Porr, Porr Bau a Safety Pro, které přišlo s cenou 360,5 milionu korun. To je zhruba o osm milionů korun více než cena předpokládaná.

Středočeská část D3 bude měřit 59 kilometrů. Začínat bude křižovatkou s Pražským okruhem u Jesenice, odkud bude trasa pokračovat na jih kolem Jílového, Hostěradic, Václavic, Voračic a Nové Hospody. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka. Stavět by se mělo v letech 2027 až 2031.

Celý článek redakce ZDOPRAVY.cz najdete zde
Tisková zpráva ŘSD zde







Fotografie geotechnických průzkumu středočeské D3:
https://www.dalniced3.cz/galerie/stredoceska-d3-praha-nova-hospoda-0301-305 
Obsah těchto webových stránek je tvořen informacemi poskytnutými Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, projekčními, konzultačními a stavebními firmami, portálem ZDOPRAVY.CZ, dalších autorů, včetně vlastní činnosti správců těchto stránek. Práva majitelů autorských práv jsou vyhrazena. Veškerý obsah v podobě fotografií, animací, vizualizací, filmových materiálů a textů, uveřejněný na této webové prezentaci, je povolen pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití informací a fotografií k jakékoliv veřejné produkci, k výrobě kopií, půjčování, publikování, prodeji apod. Porušování autorského práva je trestným činem.

Pokud má jakákoliv právnická nebo fyzická osoba zájem o použití těchto podkladů, je povinna oficiálně zažádat o souhlas majitele autorských práv, tj. převážně práv ŘSD ČR, redakce Zdopravy.cz, projekčních a konzultačních firem uvedených u zdrojů fotografií, rakouských médií a ASFINAG, doc. Petra Dolejše a dalších autorů obsahu. U všech textů, fotografií a videí jsou autoři uvedeni a jejich práva jste povinni respektovat.

Tato webová prezentace je vytvořena a provozována společností PRAGOPROJEKT, a.s.
© 2016 Ředitelství silnic a dálnic ČR a Pragoprojekt, a.s.