Dálnice D3 se blíží k hranici, Rakousko je na dohled. Další krok k dokončení mezinárodní silnice E55
Rok 2023 na D3 a S10 rokem soutěží. Vybere ŘSD a ASFiNAG dodavatele 16 km D3 a 7 km S10 včas? Rakousko zahájilo přípravu posledního úseku S10. Dodrží Rakousko plán propojit E55 do roku 2031?
V číslech tohoto magazínu zaměřených na dopravu jsme se věnovali opakovaně v roce 2019 a 2020 problematice dokončení jihočeské dálnice D3 a rakouské rychlostní silnice S10, která je realizovaná a provozovaná také v kategorii dálnice, a to včetně jejich propojení na hranici.Nejde jen o zprovoznění prvního česko-rakouského dálničního spojení, jde také o propojení českých dálnic na evropskou dálniční síť a zásadně jde o další krok k dokončení mezinárodní silnice E55. Ta vede ze Skandinávie až na jih Itálie a do Řecka, ale pro nákladní i osobní silniční dopravu otvírá cesty i do zemí Balkánu. Téměř celá E55 měřící přes 3 000 km je vybudovaná v dálničních parametrech. Zdá se neuvěřitelné, že nejhorší byla situace v ČR. Severní mezeru se podařilo uzavřít dokončením D8, střední část na Pražském okruhu a středočeské D3 stále čeká na realizaci. Jižní část se postupně daří uzavírat, právě přibližováním D3 a rakouské S10. Aktuálně je ze 113 km jihočeské D3 v provozu 70 km (69,4), dalších 30 km (28,3) je ve stavbě a na posledních 16 km (15,5) připravuje investor Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tendry (soutěže/výběr zhotovitele stavby).